Jak przeprowadzić audyt strony internetowej pod kątem seo?
Na audyt swojej strony internetowej zazwyczaj decydujemy się w momencie, gdy ilość zamówień, klientów czy odwiedzalność naszej strony zaczyna być irytująco niska, bądź też zaczynamy z nową stroną internetową. O ile ten drugi przypadek jest naturalny, tak pierwszy może napsuć sporo krwi osobie, która ma się później zająć takim pozycjonowaniem. Przyzwyczajeni do szybkich i zauważalnych efektów pracodawcy lub klienci, często nie biorą pod uwagę tego, że na efekty działań pozycjonerskich trzeba poczekać kilka miesięcy.
Przeprowadzenie audytu, powinno być wykonywane przynajmniej raz na rok – analizując stronę pod kątem błędów konstrukcji, wykonania, nowych algorytmów czy popularnych praktyk. I choć pewne praktyki nie dezaktualizują się, a porządna treść broni się sama, to błędy konstrukcyjne mogą spowodować problemy we właściwym pozycjonowaniu dobrej, uczciwej treści.
Często w pierwszej kolejności zwracamy uwagę na adres url strony, oraz jej tytuł. Rosnąca liczba wpisów często sprawia, że leniwie podchodzimy do ich właściwej konstrukcji – tytuły i adresy powinny ze sobą współgrać, tworząc frazę, na którą potencjalny użytkownik jest w stanie odpowiednio zareagować – chodzi tu o przyciągnięcie jego uwagi i kliknięcie.
Mając pewność, że nasz adres url nie jest losowym ciągiem znaków, lub też zbiorem dat dodania wpisu, upewnijmy się, że każdy wpis czy podstrona naszego portalu jest nastawiona na inną frazę kluczową – tak żeby nie doszło do ich ‘kanibalizacji’. Doprowadzenie do tego stanu sprawi, że nasze podstrony zaczną konkurować w wyszukiwarkach na tę samą frazę – nie jest to sytuacja pożądana w każdym scenariuszu – jeśli chcemy obstawić więcej miejsca na taką frazę, i jeśli jest to całkiem proste do zrobienia, to czemu nie. Jeśli jednak ‘wbicie’ takiej pozycji może być trudne, być może ten kolejny artykuł powinien być poprzedzony inną frazą, dzięki której ‘obstawimy’ więcej miejsc w sieci.
Warto monitorować na jakie frazy wybijamy się najwyżej, i jak to się ma w przełożeniu na nasz ruch. Jeśli jakaś fraza wyróżnia się pod kątem odwiedzalności, być może warto przemyśleć jej bliską parafrazę i postarać się zawalczyć o jej wyższą pozycję w rankingach.