Wpływ pandemii na branżę IT
Czy kilka ostatnich lat, w trakcie których mieliśmy do czynienia z pandemią COVID19 miało jakiś poważny wpływ na branżę IT?
Od strony technicznej i sprzętowej – z całą pewnością. Zablokowanie łańcuchów dostaw prowadzących z Chin/Azji do krajów wysoko rozwiniętych doprowadziło do zaburzenia funkcjonowania infrastruktury informatycznej. Równolegle popularność kryptowalut i korzystanie z kart graficznych w charakterze koparek kryptowalut doprowadziło do zwiększenia cen sprzętów na których pracujemy. Jednak z drugiej strony, w odpowiedzi na kryzys przystąpiono do zmian, które miały wpływ na wszystkie branże – jednak branży IT wydawać by się mogło że wyszły one najlepiej.
Zmuszenie do pracy zdalnej, a po czasie jeden z benefitów, którym firmy zachęcają do współpracy pozwoliło na kompleksową przebudowę stylu pracy w branży IT. Mnogość programów do współpracy w sieci, wygoda pracy i łatwość w znalezieniu zdalnej pracy w innym kraju pozwoliły na zwiększenie komfortu pracowników. Nikogo już nie dziwi prowadzenie spotkań czy szkoleń zdalnych – wystarczy spojrzeć na ofertę itschool.pl, żeby zobaczyć że praktycznie każde szkolenie jest realizowane w formie zdalnej. Forma ta, pozwala na wygodę i zaoszczędzenie potężnej ilości czasu naszego pracownika. Wreszcie współpraca ta, pozwala na dostęp do pracownika z każdego rejonu świata. Poprzez możliwość pracy zdalnej, jako pracownicy możemy przebierać w ofertach, w których płatności przeliczane z mocniejszej waluty są niezwykle konkurencyjne.
Poza wpływem na warstwę hardware (sprzętową) oraz większym przyzwoleniu na pracę zdalną można powiedzieć, że kryzys ominął branżę IT i pozwolił jej rozwinąć skrzydła w niesprzyjającym środowisku. Świat nękany epidemią może chociaż w części przenieść się do sieci i pozwala nam utrzymać nasze biznesy, relacje oraz dostęp do wiedzy, która może zostać ukryta za zamkniętymi, fizycznymi murami chroniącymi inne osoby przed chorobami na masową skalę.